Followers

Tuesday, December 28, 2010

orang pandang kita kecik..?? tak payah kesah

hurmm.. ari nie aku bangun tido, aku terus je kemas rumah sambil tu bukak r tv, pusing situ pusing sini. cari channel yang memberi ilham. cehh ade keh pepagi cam gitu. lepas tengok citer yang memang asyik depa dok ulang tayang tu, aku pun buka channel cerita apa ye tak ingat pulak hehe. Biasalah aku mana pernah kisah dengan tajuk cerita janji pengisian dia cool aku akan terus terpaku.

Yang aku terpakunya cerita diorang nie ialah cerita real storey bila dah cerita real storey mesti la dia guna real person and real situation kan. agak terkaku bila tengok macam mana diorang arrange diorang punya life. diorang x kisah apa je pandangan orang kat depa. Diorang x jadikan kelemahan diorang sebagai satu alasan untuk hidup normal malah diorang jadikan itu satu cabaran hidup. Challenges  be a prime mover to their life. herm yang aku suka mereka tak menyusahkan orang kat sekeliling, tak mengharapkan belas ehsan, malah diorang dah proove yang diorang dah satu taraf dengan orang yang berjaya. Rumah besar, kereta besar yang pasti POCKET pun kembung. 


so relate to our topic, back to quest your self. orang pandang kita kecik, so tak payah nak ambil kisah. yang penting kita nie tak menyusahkan orang yang mempunyai hati kecik tu. sebaliknya kita prove kat diorang yang kita boleh berjaya malah lebih berjaya dari diorang. but jangan pulak membangga diri. jangan jadi part as diorang yang suka memandang kelemahan orang as batu pengukur sebagai seorang yang LOSER. Memanglah siapa kata nak berjaya itu mudah. so do as we can do to prove it malah kalau kita berani mengambil lebih satu langkah dari orang lain  insyaallah kita akan dapat return. cuma masanya je yang kita tak tahu. macam Principe dlm investment. The higher the risk involve  the more u get . Orang yang x berusaha je susah nak berjaya.

p/s : dont care about other people saying as long as u can prove  to yourself that your value is not what other people can judge it, the result it's all on u.

No comments:

Post a Comment

budak membebel ouchhh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...