Followers

Saturday, December 25, 2010

Jujur susah ke..?


Kamu harus selalu bersifat jujur, maka sesungguhnya kejujuran menunjukkan kepada kebaikan, dan sesungguhnya kebaikan membawa ke surga. 
Maka sesungguhnya jujur adalah ketenangan dan bohong adalah keraguan

seringkali kita dengar perkataan ini kan.Ramai yang mendambarkan sebuah kejujuran tak kira dalam apa jua rencahnya perhubungan dan kaitannya dalam sebuah kehidupan. lihat bertapa tingginya harga sebuah kejujuran itu. Tapi mudahkah kita menerima kejujuran itu. Macam aku, aku sangat mementingkan harga sebuah kejujuran bukan je dalam perhubungan antara 2 insan yang berperasaan bahkan dalam kehidupan aku. apa guna life yang hanya kepuraan. hey.. life is not you can measure. it's a treasure . in every single day, second in our life is the moment that we should appreciate. lihat je lah macam mana life orang yang tak penah jujur.

seriously aku pun tak pandai sangat nak comment but at least ini apa yang aku rasa. orang selalu je buat macam ni "aku buat nie sebab aku tak nak lukakan hati orang.".hello be proactive la. dont alwayz do reactive action.  plizz jangan la merosakkan lagi orang tu. why not u terus terang je. memang sebuah kenyataan tak semestinya dilahirkan dengan sebuah berita kegembiraan. but do believe that  the truth is alway wins. kenyataan memang sakit tapi kejujuran boleh merubah yang sakit menjadi lebih nilainya. lebih kurang value added. katekan lah kite nak tegur kawan kite nie yang perangai macam ape jeh but at the same time kita takut kwn kita tak boleh terima kenyataan. dan orang yang boleh tegur kawan nie la selalunya orang label mulut dia nie laser. Its so wrong okey. sebenarnye kita silap. kita supposely bersyukur sebab dia jujur dengan kita. dia nampak apa kesilapan kita. Dia tegur maybe dengan cara yang tak betul, so kita kena terima la dengan hati yang terbuka BUT kite tegur balik kawan kita tuh, u so great but it will be cool if u tegur i dengan kena tempat and gaya. 

haha.. for sure aku sendiri ada pengalaman macam ni. yelah kita sendiri tak sedar kekhilafan kite kan. yelah bukan senang nak cari kejujuran kan. yang pasti  itu semua di kuasai oleh nawaitu kita or niat. everyting yang berlaku berbalik pada tujuan asal kitakan.

ermm kejujuran dalam perhubungan. seriously it supposedly mandatory. trust wajib kowt. bagi aku hanya letak pada trust . tak kisahlah kau tercampak kat hujung dunia,or di kelilingi dengan buaya darat atau lautan perempuan yang seribu kali cantik. jika ada sebuah kepercayaan dalam perhubungan aku yakin walau macam mana dugaan pun korang akan heppy. yelah kejujuran dan kepercayaan kan dah macam sedara kembar.  yang penting peluang perlu di beri pada setiap orang untuk bersuara dan menerima. 

well apa pentingnya kejujuran dan apa salahnya sebuah pembohongan.??. of cos dalam kamus aku haruslah salah . Pentingnya kejujuran dalam al quran,sabda nabi pun dah cakap kejujuran yang akan membawa kita kebahagian. kebohongan pula yang melemparkan kita jauh ke dalam neraka. tahu tak orang perempuan ni hav a lit bit emosional. haha.. pantang je orang tipu depa dok takkan percaya lagi. klo dah bab investigate lepas kena tipu nie.. herm kalah FBI. haha. [aku x termasuk k]. hey habaq mai sape yang suke nak kena tipu kan. for sure la tak de. so meminjam kata-kata nabil. lu pikir la sendiri kan....

No comments:

Post a Comment

budak membebel ouchhh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...